Persona – 3u

In deze workshop gaat het vooral over ‘Voor wie doe jij wat je doet?’. Verwacht je aan een aangenaam opgebouwde dag vol leuke toepassingen en uitwisseling met de andere deelnemers. Een persona is een symbolisering/beeld van je doelgroep. Wie zijn ze? We ontwikkelen persona om een zo goed mogelijke empathie te hebben voor de verschillende doelgroepen waarmee je aan de slag bent. 

Voor wie

Voor iedereen die zicht en vooral inzicht wil krijgen op welke kernbehoefte van je deelnemers of klanten jouw project een antwoord biedt. Voor o.a. sociaal ondernemers, startende ondernemers, projectleiders, stadsmedewerkers en organisatoren.

Wat je zal leren

  • Je leert door andere brillen kijken om inzicht te krijgen op de kernbehoefte van je deelnemers of klanten. Dat is anders dan te vertrekken vanuit jouw product of dienst.

  • Je leert vanuit het perspectief van je deelnemer of klant te communiceren. 

  • Je leert om de juiste toon in je communicatie met je deelnemers of klanten te vinden.

  • Je doorbreekt veronderstellingen die je had of hebt.

  • Je krijgt meer inzicht in hoe je jouw project kan ontwerpen, afstemmen en verbeteren, op maat van je deelnemers of klanten.

Hoe we dat doen

We onderzoeken samen hoe jij je klanten nog beter kunt leren kennen en vooral hoe je er nog beter mee kan communiceren. We ontwerpen stap voor stap persona’s en ontdekken hoe je die vervolgens kan inzetten in jouw praktijk.