Change management
Lees meer
We werken bottom-up in plaats van traditioneel top-down. Omdat we geloven dat alles beter werkt wanneer belanghebbenden betrokken worden in het maakproces, vanaf het prille begin.
Kennis en ervaring zitten overal. Zo een belangrijk maatschappelijk kapitaal mag je niet laten liggen.
Op basis van jouw vraag en situatie stellen we een realistisch proces voor dat is opgedeeld in vier fasen. Het resultaat van dit proces pas je gegarandeerd succesvol toe in de praktijk.
We verrichten kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Getallen en grafieken passeren de revue, maar ook meningen en ervaringen. We verzamelen feiten én inzichten, met empathie en respect voor verschillende perspectieven. Doorheen dit onderzoek verfijnen we de opdracht. Dit luik bepaalt in grote mate het succes van de volgende fasen.
Doen is de beste manier van denken. De deelnemers gaan aan de slag op basis van de kwalitatieve input uit de oriëntatiefase. In deze fase werken we regelmatig met Stuyflabs: workshops waarin de deelnemers ervaring uitwisselen en wij de nodige tools aanreiken om die te concretiseren. Zo ontstaan verrijkende inzichten die ervoor zorgen dat het ontwerp gebaseerd is op de realiteit, en niet op veronderstellingen.
We zetten de inzichten uit de oriëntatiefase en de innovatieve ideeën uit de experimenteerfase om in een werkbare oplossing die je meteen kan implementeren. Dit omzetten of ontwerpen doen we samen met alle stakeholders.
De voorgaande fasen zetten maximaal in op betrokkenheid en eigenaarschap. Je hebt nu ambassadeurs, co-eigenaars die je project, product of dienst samen met jou uitdragen. De implementatie verloopt daardoor sneller en makkelijker, mits begeleiding indien gewenst.
De Stuyverij wil de maatschappij duidelijk maken dat samen denken, samen doen en elkaar helpen ook individuele vooruitgang betekent. Hierbij vertrekken we altijd van de huidige, reële situatie, nooit vanuit een ideaalbeeld. De Stuyverij wil burgers, organisaties en beslissingsnemers wakker schudden, verbinden en aanzetten tot co-creatie.
Change management
Lees meer
Design Thinking
Lees meer
Stakeholder mapping & partnership canvas
Lees meer
User/customer journey mapping
Lees meer
Community building & community management
Lees meer
Feedback o.b.v. Nonviolent Communication - NVC
Lees meer
Integrated (social) business modeling
Lees meer
Qualitative impact measurement
Lees meer
Strategic narrative
Lees meer
Golden Circle (Simon Sinek)
Lees meer
Actieve luistertechnieken
Lees meer
Visual en poetic harvesting, en andere ‘oogst’technieken
Lees meer